Onze diensten

In alle eenvoud

Een bank, dat is niet enkel en alleen geld, rekeningen, kaarten... Het is ook een oneindig aantal diensten. Vooral bij bpost bank. We houden eraan u het leven gemakkelijker te maken, u moderne middelen en proactief advies te geven, u de hand te reiken in plaats van het voortouw te nemen. Kortom, echt tot uw dienst te staan. 

Zoveel is duidelijk

Onze filosofie vertaalt zich in onze beslissingen, in onze acties… in onze relaties met onze klanten. Duidelijk zijn, dat betekent een eenvoudig, direct en geruststellend taalgebruik met in het centrum van onze aandacht de klant.

Modern en menselijk

We stellen moderne middelen ter beschikking zonder in te boeten aan menselijkheid. In onze 660 kantoren ​​​​​​​staan financiële experts steeds klaar om naar u te luisteren, u te begeleiden en verduidelijking te brengen.

De adviseurs

Als u een van onze experts contacteert, zal hij de nodige tijd nemen om uw situatie te begrijpen en u zo beter te kunnen adviseren. En om u rustig te laten beslissen, zonder u iets op te dringen. 

Meer vereenvoudiging

We gebruiken op deze website een toegankelijke woordenschat en voorzien daarenboven educatief materiaal, advies en tips, nuttige links... Niets zal u ontgaan.

Een geruststellende veiligheid

We zullen u nooit trachten te overtuigen met verleidelijke beloften of recordtarieven. We geven de voorkeur aan doordachte, gematigde oplossingen zonder (al te veel) risico’s. Doelbewust redelijke keuzes.

Toegankelijke dossiers

Geregeld vullen we deze website aan met volledige dossiers die duidelijkheid scheppen. Een voorbeeld: valkuilen, te vermijden zaken bij het vergelijken van hypothecaire leningen. Waardevol, toch?

Waarden van bij ons

bpost bank is historisch gezien een Belgische bank. Met waarden die eigen zijn aan ons kleine land: eenvoud, gezond verstand, wijsheid, openheid en gelijkheid voor iedereen. Met beide voeten in de realiteit.

Financiële educatie

Onze financiële educatie is niet gericht op het elimineren van alle financiële problemen die de individuele verantwoordelijkheid kunnen overstijgen, en ook niet op het beoordelen van de keuzes van de consument of op het opleggen van een passende en aanbevolen houding. Het gaat erom zoveel mogelijk sleutels aan te reiken om de samenleving te begrijpen en om op financieel vlak weloverwogen keuzes te kunnen maken tijdens de verschillende levensfases, bijvoorbeeld hoe uw begroting in evenwicht brengen, een huis kopen, sparen voor de opvoeding van de kinderen of uw pensioen voorbereiden. 

De risico’s

Mensen moeten in staat zijn om de risico's van bepaalde gedragingen ten opzichte van geld (rekeningen betalen vooraleer de nieuwste iPad te kopen) in te schatten, een contract te lezen en te begrijpen dat persoonlijke financiële gegevens niet ongecontroleerd mogen worden meegedeeld.

Zich organiseren

Men leert om een duidelijke en georganiseerde visie te hebben op zijn persoonlijke financiën. In dit opzicht is men in staat om over te gaan tot administratieve procedures, om financiële transacties veilig uit te voeren en om te bepalen welke inkomsten en uitgaven men heeft om onder andere de toekomstige financiële behoeften te bepalen.

Voorzien

De bedoeling van financiële educatie is het opstellen van goede praktijken voor het dagelijks beheer van de financiën door bepaalde aspecten zoals budgetbeheer, sparen, lenen en zich verzekeren aan te kaarten. Dat zijn de pijlers van de financiële educatie die onder meer tot doel hebben om met een gerust gevoel naar de toekomst te kunnen kijken.

Het financiële landschap

Inzicht in de rol van de Belgische en Europese instellingen en de rechten en plichten van individuen t.o.v. deze instellingen is een abstracte en complexe materie. Nochtans maakt die integraal deel uit van de "kennis" waarover men moet beschikken om zijn persoonlijke financiën efficiënt te beheren en om te kunnen deelnemen aan democratische keuzes.



Overal toegang tot uw bank

Gelukkig ligt de tijd achter ons dat men enkel in het kantoor toegang had tot zijn bank. Vandaag de dag biedt bpost bank ook directe, praktische en toegankelijke middelen aan voor wanneer het u uitkomt. Het is eenvoudig, uw bank is overal.

MOBILEbanking

Via uw smartphone of uw tablet

Uw kantoor binnen handbereik, 24/7

Meer weten>
PCbanking

Vanop gelijk welke pc

Thuis, op kantoor of elders

Meer weten>
SELFbanking

Via de toestellen in onze bankkantoren

In alle discretie, zonder langs het loket te moeten. 

Meer weten >
KANTOREN

Via onze medewerkers aan het loket van de 660 postkantoren

Voor een menselijk contact, hulp of een antwoord op maat

Meer weten >

Pers en media

bpost bank vereenvoudigt niet alleen het leven van haar klanten maar ook dat van professionele journalisten. 
Hiervoor stellen wij een maximum aan informatie ter beschikking.

Persberichten

Een praktische hulp om uw lezers beter te informeren. Al onze persmededelingen zijn gerangschikt per publicatiejaar

Perscontact

Journalisten kunnen met al hun vragen terecht bij onze persdienst

Actualiteit

U wordt zo snel mogelijk op de hoogte gebracht, wat er ook gebeurt

Bronnen voor de pers

Dossiers, analyses van experten over diverse info, alles is toegankelijk voor u

Opgelet!


Veilige bank?

Er circuleren frauduleuze mails in naam van bpost bank op het internet. Ze zijn niet afkomstig van onze bank en worden zowel naar klanten als naar niet-klanten gestuurd.
Het doel van deze frauduleuze techniek is het bekomen van persoonlijke informatie. Het is onze taak u hierover te informeren en het fenomeen in detail uit te leggen zodat u zich er optimaal tegen kunt beschermen.



Successie

Overlijden van een naaste: bpost bank staat u bij met advies


Behalve de emotionele schok die u te boven moet komen bij het overlijden van een naaste, staat u helaas een berg papierwerk te wachten. Maar u staat er niet alleen voor. Bij bpost bank houden we er aan ook in dergelijke omstandigheden aanwezig te zijn om u te helpen en zo goed mogelijk advies te geven.

Een brochure voor u
Op zo’n moeilijke momenten is er ontzettend veel te regelen en zijn er zoveel vragen die we ons nooit eerder stelden.
Wie moet op de hoogte gebracht worden? 
Is de bank verplicht om de rekening van de overledene te blokkeren? 
Hoe omgaan met de vele kosten? 
En wat met de lopende leningen? 
Binnen welke termijn moet de aangifte van de nalatenschap gebeuren? 
Hoe reorganiseert u zich het best? 
Deze uitgebreide brochure beantwoordt al uw vragen duidelijk en nauwkeurig.
Neem de tijd om haar te lezen en contacteer ons als u nog vragen heeft.

Onze adviseurs luisteren naar u

U kunt contact opnemen met onze klantendienst op 022/012345 om een afspraak te maken in het kantoor van uw keuze. Dat moet niet in de woonplaats van de overledene zijn. Het mag gerust het postkantoor het dichtst bij uw woning zijn. Zo is het allemaal niet te ingewikkeld voor u.

Ontdek nu onze brochure 

({{notCtrl.model.notifications.length}}):


Uw projecten beginnen hier

Contact

Hebt u vragen of een suggestie? Neem ​​​​​​​gerust contact op met ons. 

Suggesties

Bij bpost bank doen we elke dag ons best om u producten en diensten aan te bieden die bij u passen. Heeft u een suggestie? Aarzel niet: zo helpt u ons om de kwaliteit van onze diensten te verbeteren.

Klachten

Hebt u een klacht?


Andere manieren om contact met ons op te nemen

Onze financiële experten nemen de tijd om uw vragen te beantwoorden. 

Telefonisch

Bel 022/012345 

Met uw financieel expert

Vind een kantoor in uw buurt